15/05/2013

I can't believe you never heard of Chełm! / Nie mogę uwierzyć, że nie znasz Chełma!

The title of this post of course is an irony. 9 of of 10 (or 9,5) that you've never heard of Chełm - small city near by eastern Polish border, almost touching Ukraine.
I was born in Chełm, grew up there, made my first true friendships, had my first boyfriends, smoked my first cigarette... 

I like Chełm, because it was "my" city. But when living there I disliked it too, because it was too small, boring and far away from the "Big World". 

In this post I would like to show you y warm feelings towards my hometown, as at the end there was my beginning :)
My mentioned feelings are as warm, as days, that I have recently spent in Chełm, what I decided to catch on photos. 
Very "emotionally" I will share those pictures with you today:)


********


Tytuł dzisiejszego posta, to oczywiście ironia. W angielskiej wersji napisałam, że pewnie nie znacie Chełma - naturalnie to dla osób pochodzących spoza Polski. Dla tych, którzy jednak nie kojarzą tego miasta, leży ono na wschodzie Polski w Województwie Lubelskim, niedaleko granicy z Ukrainą. 
Urodziłam się w Chełmie, tutaj dorastałam, zawarłam pierwsze przyjaźnie, przeżyłam pierwsze miłostki, zapaliłam pierwszego papierosa... 

Lubię Chełm, bo to "moje" miasto. Ale żyjąc tam, też go nie lubiłam, bo jest to małe miasto, nudne i daleko od "Wielkiego Świata".

W tym poście chciałabym się wam pokazać moje ciepłe uczucia, które żywię do Chełma, bo w końcu to tutaj był mój początek :) 
Wspomniane uczucia do mojego miasta są tak ciepłe, jak dni, które tam ostatnio spędziłam, co postanowiłam udokumentować robiąc mała sesje zdięciową Chełma. 
Nadzwyczaj uczuciowo podzielę się z wami więc fotografami z tej sesji ;)

One of the entries to Park "Na Górce"
The view from Park Górka
White Bear - symbol and guardian of Chełm
Former Military Church by Skorupki Street








Park by the Kamena Hotel





Park "Na Górce"

 Cemetery of Soldiers from WW2 (on of my favorite places to visit)
Park "Na Górce" (my favorite too)
Watchtower on a former military unit
A path by Rejowiecka Street
View on Basilica of St Mary
Basilica of St Mary
A lovely house by the Hrubieszowska Street





View on Lubeslka Street / Town Centre


A block of flats in residential area, where I grew up
Sunset in outskirts of Chełm

Feels warmer?

Cieplej?

No comments:

Post a Comment