17/05/2013

Self expression - where does it come from? / Skąd pochodzi auto-ekspresja?



In my recent post "Coaching on the go" I was talking about self-acceptance of my writing skills. It was an outcome of my coaching session with my friend Agnieszka.

I was thinking about it over the last couple of days, also exchanged some ideas with a friend of mine, who even though an experienced writer claims to be constantly working on improving his writing skills, self expression in writing and being far away from mastery.

The whole brain storm on this subject led me to think what the self expression as such is and where does it come from. 
I allowed myself to be a bit philosophical about it and introduce you to my conclusion:)

To me, self expression is the energy we transmit in what we do, regardless if it's positive or negative. It comes from the connection to inner self and the stronger it is, the more self expression is in ones life. Not necessarily only by doing creative stuff, also for everyday life.

To be fair and brutally honest, this post is a part of my work on self-acceptance to my writing. I am learning how to keep it short, but at the same time transmit what I want to say and being understood. Sadly, my humour seems to refrain from my short posts ;(
But I will keep trying!



WERSJA POLSKA / POLISH VERSION 



W moim przedostatnim poście "Coaching w podróży" pisałam o samo-akceptacji w stosunku do mojego pisania. Był to wynik mojej sesji coachingowej z Agnieszką, albo raczej wniosek, do którego doszłam.

Myślałam o tym, przez ostatnie dni i również rozmawiałam o tym z moim znajomym, który mimo iż jest doświadczonym pisarzem, konsekwentnie pracuje nad ulepszeniem swojego stylu pisania, auto-ekspresji i przyznaje, że nadal jest mu daleko do mistrzostwa. 

Całe to rozmyślanie sprowokowało mnie do zastanowienia się, czym tak właściwie jest auto-ekspresja czyli wyrażanie siebie i skąd się bierze. 

Pozwoliłam sobie tutaj an trochę filozofii i chciałabym przedstawić wam mój wniosek:)

Dla mnie auto-ekspresja to energia, którą przekazujemy we wszystkim co robimy bez względu na to, czy są to rzeczy pozytywne lub negatywne. Pochodzi z połączenia z naszym wnętrzem i czym jest ono silniejsze, tym więcej auto-ekspresji w naszym życiu. Nie tylko jeśli chodzi o tworzenie, ale również o robienie rzeczy codziennych.

Będąc kompletnie szczera, ten post jest częścią mojej pracy nad akceptacją mojego pisania. Uczę się jak pisać krótko, ale tym samym konkretnie przedstawić co chcę przekazać i być zrozumianą. Niestety moje poczucie humoru wydaje się unikać moich krótkich postów! Będę jednak próbować :)

No comments:

Post a Comment