28/04/2014

Poland captured in a moment / Polska uchwycona w chwili

I am back in Brighton. Last few days of my trip were very intense and I didn't have the time to write, but hopefully I can express myself though the photos, which as we know can speak thousand words. On this note I'd like to share with you that I am feeling very grateful to see my country progressing and improving year after year. It becomes more modern and more pretty anytime I visit. It wasn't used to be the way most Polish people (including myself) saw their homeland for recent decades. Having said that, Poland has a specific contrast which isn't comparable to the very typical "rich - poor" contrast in developing countries. It's rather a contrast of having a few different historical times in one moment. Probably very characteristic for those central and eastern European countries which experienced communism if you know what I mean.

But let's capture these moments...


*******


Jestem z powrotem w Brighton. Ostatnie parę dni mojej podróży były dość intensywne, z tego powodu nie miałam czasu pisać, ale mam nadzieję, iż mogę się również wyrazić poprzez zdięcia, które jak wiemy mogą mówić tysiącem słów.
Tutaj też chciałabym podzielić się z wami tym, że czuję się bardzo wdzięczna widząc jak mój kraj się rozwija. Rok po roku, mam wrażenie staje się coraz to bardziej nowoczesny i ładniejszy. Nie był to sposób w jaki patrzyła większość moich rodaków (ze mną włącznie) na Polskę w ostatnich dekadach. Stwierdzając to myślę, że Polska posiada taki specyficzny kontrast, który nie jest porównywalny do  "bogato - biednie" kontrastu tak typowego dla krajów rozwijających się. Jest to raczej kontrast paru różnych historycznych epok w jednym momencie. Prawdopodobnie bardzo charakterystyczny dla państw centralnej oraz wschodniej Europy, które doświadczyły komunizmu jeśli wiecie, co mam na myśli.

Ale, uchwyćmy te wspomniane w tytule chwile...














What type of contrasts can you see in your homeland?

No comments:

Post a Comment